Hamis Istenképzetek 3.

2008.03.11.

Megosztom
Elküldöm
06:45- Megbocsájtás
Sorrendiség: Bűn, bűntudat (nem szégyen, szégyen ne!), bűnbánat, bűnbocsánat.
19:54-31:15 Megcsalás, megbocsájtás
Mire van szükség, hogy hogy helyreálljon az igazságosság? A megbocsájtás nem jelet igazságosságot is egyben.
Megbocsájtani akkor lehet jól, azaz feltétel nélkül, ha megfelelő a spiritualitás szintje, ha jó az istenkapcsolat. Ha van saját élményem arról, hogy nekem megbocsájtottak, amikor rosszat tettem.
Megbocsájtani az tud, akit feltétel nélkül szerettek már (akkor is, amikor rossz volt).
Bizalomvesztésből talpra lehet állni, és ez könnyebben megy, ha van olyan tapasztalatunk, hogy ez lehetséges. Hogy amikor korábban rosszat tettünk, próbáltuk helyreállítani az igazságosságot (a megbocsájtás mellett).
0000# Isten hozott benneteket, nagyon köszöntök mindenkit!
0004# A múlt alkalommal, hát nem könnyítettem meg az életeteket ezzel az 50 ponttal, nagyon durva volt. Mikor olyan, hogy
0014# is, körülbelül olyan 8 óra, most van 8 óra 15, 9 óra 10-kor, mikor körbenéztem, már láttam, hogy végetek van.
0023# Ezt be kell ismernem, láttam, hogy ez, ez sok, úgyhogy átgondoltam ezt, és a következő 50 pontot kettébe szedtem,
0033# mert ennek semmi értelme nincs, hogy az utolsó 15-nél már, már a befogadó képességen régen túl legyetek. Ez
0042# annál is jobb, mert akkor úgy tudunk működni, hogy jövő héten Nagyhét van, és akkor is tudunk találkozni, és
0051# aztán Húsvéthétfő után van egy kedd, és akkor is tudunk találkozni, de hogy akkor pont Húsvéttal lezárjuk ezt
0060# a témát, és végre-valahára bele- belemegyünk valami másba. Kicsit háromgenerációs családozunk majd. Apuka,
0070# anyuka, nagypapák, nagymamák, hogy hat az ránk. Ez, ez lenne, tehát akkor lesz egy nagy váltás, úgyhogy ez a 100
0079# pont – nagyon köszönöm, kaptam újabb pontokat -, 100 fölé fogunk menni, csak még nem volt alkalmam elolvasni, s
0089# nézzétek, „tojt a nyúl”. Úú! Ez fantasztikus. A nyúl tud Ferrarit is tojni, ezt nagyon, hóó, és kaptam egy
0098# másikat is. Versenyezni fognak máma a padlón, ez teljesen biztos. Na, gyorsan, tehát. Az 50 pont, ami eddig
0107# elhangzott – Fölajzott titeket a Ferrari? Föl, mert valami ilyen, ilyen zsongást kezdtem el hallani. Na, tehát
0116# azért kezdtünk erről az 50 pontról beszélni, meg azért van még itt 50, mert azon túl, hogy a lelkiismeretünk
0126# amennyiben nem eléggé reflektált, és nem eléggé tudatosított a tartalma, nem eléggé nevelt a lelkiismeretünk,
0135# hanem egy neveletlen lelkiismeret az, ami bennünk van. Ez nagyon gyakran, ezt úgy hívtam én, úgy neveztem el, egy
0145# felettes én diktatúrájához vezet idebent, és nagyon rabságban élünk itt bent. És hogy valahogy mintha nem
0153# t’om én hol, hogy ez most a felettes énhez kapcsolhatjuk, vagy mihez kapcsolhatjuk, tökmindegy. A lényeg az, hogy
0163# közben pedig ahogyan a tranzakció-analízis beszél arról, hogy szülői tiltások, szülői parancsok itt
0172# fészkelnek már bennünk, teljesen belsővé tettük őket. Emlékeztek talán, három éve beszéltünk erről. Ne
0180# létezzél, ne érezzél, ne legyél fontos, ne gondolkodj, ne mondd ki a szükségletedet, trö-rö-rö-rö-röm. Van
0189# vagy harminc ilyen nagyon klasszikus, és aztán ezekből még elágaznak a finomságok, de ezek, sz’al a
0198# legmarkánsabból is van több tucat. És hogy, hogy ezek a szülői tilalmak, és ezek a szülői utasítások, ezek is
0207# egy életen keresztül, ha nem válnak bennünk tudatossá, akkor egészen az életünket súlyosan, rossz irányban
0216# korlátozzák. Milyen egy olyan élet, amiben csak mondjuk végig ez az egyetlen nem tudatosított szülői parancs van,
0226# hogy nem vagy fontos. Ne legyél fontos. Hát, önmagában ez az egy parancs döbbenetes hatással tud lenni egy
0235# életútra. de hát nem szoktuk megúszni egyel. Szoktunk kapni ötöt, hatot, nyolcat, ki mennyit. És hogy ezekhez a
0245# szülői parancsokhoz, szülői tiltásokhoz tudom leginkább hasonlítani ezeket a mondatokat, amelyek valamiképpen a
0254# spiritualitásra, vagy valamiféle ehhez, ehhez kapcsolódó világra vonatkoznak. Ezért tartom őket nagyon fontosnak,
0264# és képzeljétek, ugye ha már egyszer megcsináltam, hívtak egy lelki napra szerzetesekhez. Élő szerzetesekhez.
0273# Igen, igen ez nagy előre lépés a holt szerzetesekhez képest, akikben már nem tudok kárt tenni. S az élő
0282# szerzetesekhez elvittem ezt a 100 pontot. Egy light-osabb földolgozást választottunk, odaadtam nekik a 100 pontot,
0291# és azt mondtam, hogy kérdezzetek, ha akartok. Persze akartak, és mi történt, hogy az egyik legjobb fej szerzetes
0301# odajött hozzám, s a következőt mondta: Feri, mikor mondtad, hogy van itt ilyen 100 pont, kereszténységre
0310# vonatkozó téveszmék, ha-ha, na, jól van. S akkor így elkezdi olvasni, elkezdett lefagyni az arcáról a mosoly, s
0319# azt mondta, hogy őrá nem fognak ezek vonatkozni, tehát ő egy jó fej keresztény, ő, ő, ő nem, ő… S akkor
0328# elkezdte bekarikázni, így egymás után. Ez is, akkor ez is, tü-tü-rüm, tü-rüm. És hova jutott ez a jó, jó fej
0338# szerzetes? Azt mondja nekem az előadás után: „Feri, sosem gondoltam volna, hogy én nyáron el akarnék menni
0347# valaha is egy hónapos lelkigyakorlatra, hogy valamit kezdjek ezzel. Azt gondoltam, csak az, a bénák, a hülyék
0356# menjenek el egy hónapos lelkigyakorlatra nyáron. Én biztos, hogy nem megyek. És most rájöttem, egy hónap
0365# szabadságot kell kivennem nyárra.” Ezt azért akartam mondani, hogy micsoda ereje tud lenni ezeknek a mondatoknak,
0374# és hogy mennyire nem szoktunk rá…, nem is tudatos, emiatt aztán nem is szoktunk rájuk reflektálni, és közben
0384# pedig jaj-jaj. Még ha jó fejek vagyunk is, van néhány belőle. És egyszerűen nem jó nekünk, és ha nem jó
0393# nekünk, nem jó a másiknak se. Na, nézzük akkor. 51. És akkor most csak olyan laza 25-30 pont lesz. Mégis csak
0402# így Nagyböjtben már nem akarlak megterhelni titeket.
0406# 51. A megbocsájtásért vezekelni kell. Ennek a történetét tulajdonképpen már elsütöttem nektek. Emlékeztek a
0415# gyerekekre, akik azt mondták, hogy nem-nem, a megbocsájtásért nem kell már vezekelni. A megbocsájtásért nem kell
0425# jó kisfiúnak és jó kislánynak lenni, emlékeztek erre. Kérdeztem, hogy akkor miért legyetek jók, azt mondták
0434# azért, mert anélkül nem lehet élni. Ez volt a spirituális ontológiai szint. De, hogy honnan, honnan jön ez, hogy
0444# megbocsájtás és vezeklés? Ha a kereszténységnek van olyan, olyan hatása, amire mondjuk így lehetne hivatkozni,
0453# hogy mentálhigiénés hatás, hát akkor itt nagyon erőteljesen van. Ez most egy nagyon nagy téma, amit csak
0462# hihetetlenül lerövidítve szeretnék nektek elmondani, de így, Húsvét előtt talán éppen belevág az arculatba.
0471# Szóval, föl lehetne írni egy optimális folyamatot. Az optimális folyamatnak az állomásai – most Lacit
0480# kikerülöm, beállok elé – azt mondja, hogy bűn, bűntudat, bűnbánat és a negyedik, hát az bűnbocsánat.
0488# Tehát amikor az ember fölismeri azt, hogy morálisan megsérült, bűnt követett el, bűn – bűntudat –
0497# bűnbánat – bűnbocsánat. Ez volna a jó folyamat. Ha tudnánk ebben a folyamatban létezni, boldog lenne ez a
0506# világ. Mi is. Jaj, de szép világ lenne! Bűn – bűntudat – bűnbánat – bűnbocsánat. A legtöbb ember, még a
0515# templomba járóknak is nagy része azonban ezen a folyamaton nem mindig megy át, és akkor nagyon optimistán
0523# fogalmaztam. Mindegyik fázisnál el lehet akadni, és mindegyik fázisnál lehetetlen zsákutcákba lehet futni. Ezt
0533# most csak nagyon-nagyon, hogy csak egy picit ezt a világot hadd hozzam ide. Erről tíz évvel ezelőtt már beszéltem
0543# hosszabban. Tehát igazán ne kívánjátok tőlem, hogy ezt most részletesen mondjam. A, ugye eleve ott el lehet
0552# akadni, hogy bűn. Ugye, hogyha valaki azt mondja, bűn, ugyan már, nekem nincs bűnöm, micsoda bűn! Ennek persze sok
0561# minden lehet a hátterében. A szomorú az, hogyha valakinek olyan sok sérelme van, olyan sok igazságtalanságot
0571# követtek el ellene, hogy az igazságosság úgy áll benne helyre, hogy az általa elkövetett bűnöket nem tartja
0580# emiatt bűnnek. Szóval én ellenem is egy csomó bűnt elkövettek, azért se járt se jóvátétel, se
0588# bocsánatkérés, se semmi, akkor énnekem is jogom van a másikba belerúgni. Döbbenetes bűnöket tudnak olyanok
0597# elkövetni, akikkel szemben, mikor ők voltak védtelenek, döbbenetes bűnöket követtek el. Minél több bűnt
0606# követünk el valaki ellen úgy, hogy azt nem ismerjük el, és az illetőben az igazságosság súlyosan sérül, ő
0615# annál inkább hajlamos lesz, szinte lelkiismeretlenül élni. Ez rettentően szomorú. Ezért nem az a cél, hogy addig
0624# üssük-vágjuk az embereket, míg végre bűnbánatot tartanak, hanem először ismerjük el az emberek ellen
0633# elkövetett vétkeket. Ezt ismerjük el. Ez a legjobb út arra, hogy valaki maga is fölismerje azt, hogy hol van az ő
0642# sara. Ezért amikor nem tudom, papok onnan kezdik, hogy tartsatok bűnbánatot, akkor úgy körülbelül a közepénél
0652# kezdték. Na, nem akarok ebbe nagyon belemerülni, de az, hogy valaki lelkiismeretlenül él, vagy hogy így lepöcköli
0661# magáról a bűnt, az számomra nagyon nagy sérüléseket mutat, nagyon nagyot, re… hú-ha, hú-ha. Na most, ha
0670# valakinek van bűntudata, van tehát elkövetett bűnt, és jön a bűntudat, itt azért álljunk meg megint, nagyon
0679# gyakran akkor is jön a bűntudat, ha nincs bűn. Rengetegszer. Úgy hívják, hogy neurotikus bűntudat. Ezt meg
0689# kellene tudnunk különböztetni, ezt így, így kellene kir… Volt-e bűn, nem volt? Volt bűn, nem volt bűn? S a
0698# bűntudatot szépen engedni el. Ezért nem oldozok föl senkit az alól, hogy „hülye vagyok”. Ilyen alól nem lehet
0707# valakit föloldozni. Nem azért, mert hogy hülye, és hát sajnos hát …, mert nem így van. A … jaj-jaj-jaj!
0716# Ismeritek azt a történetet, idős néni megy gyónni az atyához és mondja, hogy „Jaj, atya! Mikor én ifjú nő
0725# voltam, hát, bizony azért, hát azért bizony, bizony, az a Peti, meg az a Laci csak dűlőre vitték a dolgot, hát,
0734# dűlőre vitték” S akkor azt mondja az atya: „De hát Panni néni, drága! Ezt most gyónod meg énnekem
0743# huszadszor!” Mire azt mondja: „Igaz, igaz atya, de olyan jó rá visszaemlékezni.” Ezzel azt szerettem volna csak
0752# érzékeltetni, hogy egyáltalán nem olyan evidencia az, hogy a bűnt bűnnek ismerem föl, majd hogy a bűnnel egyenes
0762# arányosan jelenik meg a bűntudat. Itt ez egy univerzum, hogy ott micsoda viszonyok vannak, és micsoda
0770# arány-eltolódások, a semmiért is tudunk irgalmatlan bűntudatot érezni, nagy bűnökért tudunk egyáltalán nem
0779# bűntudatot érezni. Itt ez egy nagyon komoly önnevelést igénylő folyamat lenne, és még csak a második pontnál
0789# vagyunk… Ó, tehát ez a bűntudat ez egy külön , külön nagy téma, na de most menjünk tovább. Ha itt még jó
0797# irányban vagyunk, tehát a bűnt bűnnek ismerjük föl, a bűnnel arányos a bűntudatunk, vagy ha nem, tudunk vele
0807# valamit kezdeni, még itt is van egy újabb zsákutca, ez pedig hogy a bűntudat helyett a szégyen irányába haladunk.
0816# Ez a zsákutca csinál egy kunkort, s pont a rossz irányba megy. Pont. Nem csak zsákutca, még kifejezetten rossz
0826# irányba is visz bennünket. A bűntudattal nem megfeleltethető a szégyen. A szégyen kifejezetten roppant
0834# destruktív, romboló, de erről is sok szó esett már. Ezt is meg kellene tudnunk különböztetni, most
0843# szégyenkezem, vagy bűntudatom van? Ha szégyenkezem, abból is ki kellene gyógyulnom. Nagyon, ki, a, a szégyenből,
0852# jaj, a szégyennel nem, nem, nem sokra megyünk. Nem, nem, nem sok jó jön ki belőle. A szégyen egyrészt egy
0861# önmegsemmisítő világba visz bennünket, rossz vagyok, legjobb lenne nem lenni, satöbbi, illetve ez a, ezek a
0871# „vezekelni kell” meg nem t”om mi, hogy na jó, na jó, Uram, nem ölöm meg magam,akkor vezeklek. Tehát sokszor a
0880# szégyenből a vezeklésen keresztül nyílik valamiféle út. Nyílik, csak hát nem, nem szívesen ajánlom nektek.
0889# Nem érdemes. Na, de akkor nézzük a harmadikat: bűn – bűntudat – bűnbánat. A bűnbánat nem azt jelenti, hogy
0898# föltétlenül nem t’om milyen érzéseket kell átélni, hanem valamiképpen egyszerűen csak a felelősségnek és a
0907# szabadságnak a világába kell belépni, és ebből már minden jön magától. Egyszerűen csak egy én-te
0915# személyességben kell létezni, és jön minden magától. Ezt nem kell erőltetni, meg hát látom, az aranyos
0924# néniket, hogy jönnek be, és elkezdenek szipogni. Hát ha, ha allergiás vagy, szedjél gyógyszert. Ha beteg vagy,
0933# menj az orvoshoz. De nem kell szipogni. Laci néni, nem kell szipogni. Tényleg ezt, ez , ez van bennük, hogy a pap
0943# előtt egy ilyen bánatot kell produkálni, ezt, ez annyira, tehát nem kell ilyet, nem kell ezt produkálni.
0952# Igazából, ha, ha jó irányba megyünk, tehát fölismerjük a bűnt, valóban annak ismerjük föl, jön egy
0960# egészséges bűntudat, az nagyon egészséges dolog, ha arányos és megfelel. Akkor tulajdonképpen ebből az ember
0970# már magától is megy a bűnbánat felé. Hát te-he-te… ez benne a szép, hogy nem kell külön ott, ott khhh,
0978# legföljebb önvédő mechanizmusokat kell egy kicsit odébb söpörgetni. Ugye, mert azért nem esik jól belátni,
0987# hogy nem vagyok olyan, amilyennek szeretném látni magam. Ez tök nehéz, ez, ez mindig így van. Gyónni sose volt
0997# könnyű. És a, vagy egy ilyen folyamaton végigmenni, hát ezt nem csak egy gyónásban lehet. Tehát akkor a harmadik
1006# az, hogy bűn – bűntudat – bűnbánat, na és itt aztán mekkora elakadások vannak, hogy a bűnbánat után mi
1015# van.
1016# Hogyan oldódik föl a bűnbánat? Itt is el lehet menni egy ilyen önsorsrontó, vezeklő, önostorozó,
1024# akármilyen világba, nagyon simán, mert az illető azt mondja, most itt vagyok a bűnbánatommal, jó, és mit
1033# csináljak most vele? Hogy, hogyan történik ennek a föloldása? ha van számára bűnbocsánat, mindenkinek van,
1042# tehát ez nem olyan, hogy, hogy nem t’om hány könnyre mérik. Semmi ilyen nincs hozzákötve, de nem biztos, hogy a
1052# lelked megengedi. Egyszerűen nem biztos, hogy a, a, a lelked ad erre neked engedélyt. Itt, itt van a spiritualitásnak
1062# óriási szerepe. Akinek van mély spirituális tapasztalata, mindenkinek van, csak nem, nem, csak ragadd meg sokkal
1072# jobban, el ne ereszd! Tudd, hogy az Isten pont olyan, mint amikor jössz le síelésből. Na, azt az Istent ne ereszd
1082# el! Úgy, mint Jákob, mikor „én el nem eresztelek, addig küzdök veled, míg meg nem áldasz”. Hát ettől az
1091# Istentől kérjetek áldást magatokra. És akkor tudjátok, hogy van, van a bűnbánatnak, a bűnbocsánat föltétel
1101# nélküli föloldást ad. Ha nem, hát akkor jön az önpusztítás. Akkor nem lehetek boldog, akkor hihetetlen, hogy
1110# tudattalanul micsoda árakat szoktunk fizetni a bűneinkért. Fizetünk. Jézusnak a, a Hegyi beszédben azt mondja,
1120# hogy, hogy, hogy idejében békülj ki az ellenfeleddel, mert különben átad téged a poroszlónak, a poroszló a
1129# börtönőrnek, börtönbe zárnak, és addig ki nem szabadulsz, míg az utolsó fillért ki nem fizeted. Ez pont így
1138# működik. Iszonyatosan kegyetlenek vagyunk magunkkal. Folyamatosan a nem t’om, így a fölöttes énünk egy ilyen
1148# bírói székben ül, és olyan ítéleteket sóz ránk, hogy az hihetetlen, embertelen velünk, embertelen. Azt mondja
1157# nincsen bűnbocsánat, ítélet van, és hogy, és akkor aztán hm-hm-hmm, hú, de rettenetesen melegem van. Nektek is?
1167# Eszméletlen, most már. Most ha alattam lenne ugye a lyukacsos trikó! Milyen jó lenne! Na, de nincs. Az jó, az jó,
1177# csak meg ne fázzatok. A, na tehát így, így volna jó a folyamat, hogy ezt újból és újból és újból átélem.
1186# És akkor eszembe se jut, hogy vezekelni kell, meg nem t’om miket kell csinálni. Még egy alpont ehhez. Az alpont
1196# így szól: a megbocsájtásnak ezt a folyamatát nem szabad túlterhelni. Itt mi keresztény emberek adott esetben
1206# tudunk a másik oldalra is billenni, akkor pedig a következő történik. Megcsalom a feleségem, rájövök, hogy
1215# bűn, nagy teljesítmény, bűntudat, bűnbánat, „ugye megbocsájtasz, drágám?”. Hát a drágám, ugye főleg ha
1224# ümm: „Megbocsájtok”. A dolog azonban ezzel nincs elintézve, mert a kérdés az az, hogy az igazságosság helyre
1233# állt-e, vagy nem. A legtöbb esetben az igazságosság a megbocsájtással nem föltétlenül áll helyre, főleg a
1243# súlyos bűnök esetében. Nem áll helyre. Ezt mi, keresztények, szeretjük így le-lepasszolni. Meg-megbocsájtott,
1252# kész, élünk tovább. De ez nem így megy! Mert a léleknek van egy ilyen nagyon ösztönös igazságérzete. Azt is
1262# egy kicsit etetni kell. Ha én megcsalom a feleségem, és ő megbocsájt nekem, akkor egy, egy óriási szabad gesztust
1271# tett felém, amit sosem lehetne kikényszeríteni. Óriási gesztus. Akkor az azt jelenti, hogy először is okoztam
1281# neki egy csomó fájdalmat, másodszor is ingyen megbocsájtott. Ugye, mert megbocsájtani csak ingyen lehet. Olyan
1291# megbocsájtás nincs, hogy megbocsájtok, de… Olyan nincs. Az nem megbocsájtás, há-há, az akkor érzelmi
1299# zsarolás. Adok, de azért akkor most rövid póráz lesz, kisapám! Az nem megbocsájtás. Megbocsájtani csak
1308# föltétel nélkül lehet. Ha föltétel van hozzá, nem megbocsájtás. De ha valaki, az a nő, viszi a fájdalmait,
1318# és még meg is bocsájt, ne mondja nekem senki azt, hogy ez így, ha ez a rendszer, itt az igazságosság helyreállt.
1328# Há’ mer’ nem állt helyre! A kérdés az, hogy a nőnek mire van szüksége ahhoz, hogy az igazság őbenne
1336# helyreálljon. És itt különböző, különböző dimenziókat különböztethetünk meg, de ezzel nem akarlak titeket
1346# untatni, mert ez brrr, na. Mert nem is erről akarok beszélni, még csak az 51. pontnál vagyunk. Kedveseim, hogy, hogy
1356# megyünk így előre? Lesz így Húsvét? A, a, attól függ, hogy az illető nő a spiritualitásban hol tart. Ugyanis,
1365# ha az ő megbocsájtásában a rendszernek, tehát a megbocsájtó rendszerének az istenkapcsolat, egy jó
1374# istenkapcsolat a része, a pasi olcsóbban megússza. Mondom nagyon egyszerűen, szinte csak képletszerűen. Ugyanis ha
1384# a nő azt mondja: Isten nekem is nagyon sokszor megbocsájtott már teljesen ingyen, soha semmit nem tehettem volna
1394# azért, hogy ez így történjen, de van nagyon sok belső, igazi, gyomorból, zsigerből, bélből, anyaméhből,
1403# petefészekből jövő tapasztalatom, ezt legkomolyabban mondom, onnan jövő zsigeri élményem, hogy mit jelent abban
1413# fölszabadulni, hogy Isten ingyen megbocsájt, levegő, és hogy, és ki…, az Isten kivezetett már engem egy ilyen
1422# szabad világba. Akinek van ilyen jellegű zsigeri élménye – egészségedre! – ott lehetséges az, hogy a pasi
1431# olcsón megússza, azért, mert a nőben az Istennel való kapcsolat, az a spirituális szál az igazságot, az
1440# igazságosságot ilyen nagyon sajátosan helyre tudja állítani. Vagyis, a logika akkor az: Te megbántottál engem,
1450# én megbántottam Istent – most mondjuk így, ilyen egyszerűen -, Isten ingyen megbocsájtott nekem, én ingyen
1459# megbocsájtok neked. Aki képes egy ilyen rendszerben élni, és az igazságosság így helyreállítható, de ehhez
1469# zsigeri spirituális élményekre van szükség. Ha csak itt a fejedben van, sose lesz elég. Nem, nem a fej nem elég,
1479# nem elég, tudni nem elég. Ennek az élményszerű tapasztalata azonban valóban helyreállítja az igazságosságot.
1488# Ezt úgy is lehetne mondani, megbocsájtani az tud, akit föltétel nélkül szerettek már. Főleg akkor, amikor ő
1497# piszok volt. H-hm, nem akkor, amikor jó fej volt, hanem amikor piszok disznó volt, és ott átélte a föltétel …
1507# Na most, az esetek nagy többségében azonban az a bizonyos nő nem f… hát, nem föltétlenül, mondjuk így nem
1516# rendelkezik ezekkel a spirituális erőforrásokkal. Nagyon jó, ha rendelkezik, általában nem rendelkezik. Ilyenkor
1526# az igazságosságot külön helyre kell állítani. Nem azért, mert ez a megbocsájtás ára, mert az már
1535# megtörtént, hanem azért, mert a kapcsolat különben el fog billenni. A kapcsolat hosszú távon elke… na.
1543# Érthető ez, nem? Mert a, akkor az azt jelenti, hogy a férfinek adóssága van a nő felé. Hogy jön ki abból
1553# intimitás? Hogy, hát meg vannak teljesen billenve. A nő fönn áll a piedesztálon, a férfi meg ott kuporog
1562# bűnösön. Az igazságosság logikája szerint. A megbocsájtásban nem, de az igazságosságban igen. Hó! Ezt
1571# assz’em most itt befejezem. Ez egy ilyen kisebb téma volt, egy ilyen úgy belekaptunk egy kicsit ebbe… Ah…
1580# mondanám még egy picit konkrétabban is. A férfinek meg kellene kérdeznie azt a nőt, „mire van szükséged, mire
1589# van szükséged?”, de ez nem vezeklés, tehát „hogyan tudnám levezekelni a bűnömet…?”, ezt hagyjuk. Az, hogy
1599# – mondjad, Eszter, aha, igen, igen, Eszter azt mondja, mondom nektek ott hátul, hogy egy ilyen esetben a bizalom
1609# sérül. Hát sajnos az, az sérül, az sérül. Most az a kérdés, hogy, hogy az életemben voltak-e már
1617# bizalomvesztéseim, és hogyan mentem át rajtuk. Sajnos itt megint ez, ez jön elő. Van, aki egy nagyon súlyos
1626# bizalomvesztésből nem bír talpra állni. De ez nem azért van, mert egy bizalomvesztésből nem lehet talpra állni,
1636# vagy egy bizalomvesztésből egy kapcsolatot ne lehetne meggyógyítani, hanem azért, mert őbenne ott, az
1645# előtörténete miatt, ahogyan eddig a bizalomvesztéseire a környezet, a neki fontos emberek, satöbbi válaszoltak,
1655# az őt megsebesítette nagyon. Ha egy bizalomvesztés után az, aki a bizalomvesztésnek egy negatív szereplője volt
1664# elismerte, hogy mit tett a másikkal, odament hozzá, szerette, igyekezett azt jóvátenni, az igazságosságot
1674# helyreállítani, akkor van, és minél kisebb korban vannak ilyen élményeink, tudjuk, hogy ebből föl lehet állni.
1683# De ha ez nem történt meg, akkor egészen ilyen, ilyen belepusztulós élmény a bizalomvesztés, ilyen beledöglős,
1693# tehát hogy akkor ott vége van a világnak. Ezzel azt akarom mondani, hogy kinek-kinek, én nem t’om kiben ezek hogy
1703# működnek. Tényleg van olyan valaki, aki egy megcsalás után egyszerűen a kapcsolatot nem bírja realizálni,
1712# egyszerűen nem bírja helyreállítani. Van ilyen. Egy, van, van, van. Lehet rajta dolgozni, helyreállítható, és
1722# valaki meg, valakinek meg egy-két év alatt teljesen jól megy. De mindenképpen a folyamatnak egy komoly kulcsa, hogy
1732# aki megcsalt, ő hajlandó-e belátni, hogy az igazságosságot helyre kell állítani, a megbocsájtás mellett, és
1741# nincsenek receptek. Jaj de jó, itt vagy! Nem, csak… Na, szóval! Hogy, a, igen, fölismertem valakit, jaj de jó.
1751# Jaj, ez nagy dolog! Mert főleg a névmemóriám az tudjátok olyan, hogy ott az agyam teljesen sima. Még néhány éve
1761# volt ott egy-két neuron, de elköltöztek. Tehát nem, egyedül senki sem szeret lakni, és el-elmentek. Körülbelül
1770# ez a névmemóriám. Huhh! Tehát az a kedves férfi kérdezze meg a feleségétől, hogy „mit tehetek érted”, és
1779# hogyha itt aztán nagyon sok irányba ágazhatunk el, hát ezt, ebbe most nem akarok már belemenni, sok irányba, hogy
1789# a nő mennyire sérült. Ha, ha a nő egészséges úgy egyébként, akkor nem lesznek belőle nagyon durva játszmák.
1799# Tehát akkor nem lesz egy ilyen, egy ilyen, na akkor forgatom a pasit és kihasználom, hogy előnyben vagyok nála, és
1809# akkor ütöm-vágom, és … Akkor le tud ezekről a, mit jelent ez, morális előnyről képes lemondani. Ugye, akivel
1818# szemben bűnt követtek el, morális többlethez jut. Úgy is mondhatnám, fonákjáról, destruktív jogosultságai
1827# lesznek. Ugye, ez a, attól függ, hogy honnan nézem, vagy előny… Erről fontos volna tudni lemondani, különben a
1837# kapcsolat nem tud partneri szinten tovább folyni. Ha a nő elég egészséges, főleg ha van spirituális szál az
1847# életében, egész jól tud működni. Kutya nehéz, de működik. Ha a nő nagyon sérült, akkor, tehát a nő felől
1856# is a kapcsolat lehet, hogy nem állítható helyre, vagy nem tud tovább menni. Hát, ezt akartam csak úgy „per
1865# tangentem”, ahogy a magyar mondja. Nézzünk egy egyszerűbbet!
1870# 52. A nők érzékiek, bűnre csábítják a férfiakat. Ez egy, ez… e-dee… Lehet, hogy talán nem, nem sújt itt
1879# sokakat ez a mondat, de azért, hmm-hmm-hmm, azért ez egy ilyen klasszikus bibliai ideológia által termékeny talajra
1889# hulló mag. A nők érzékiek, és … Tudjátok, mi ez, főleg hát aztán középkori irodalom, hát egy, egy…
1898# Érdemes középkori irodalmat olvasni a, hogy mondjam, a kultúr-kereszténységnek olyan gyöngyszemeire találunk.
1908# Tehát hogy a férfi hogyan projektálja az ösztöneit a nőbe, a nőre. Ez nagyon egyszerűen számomra erről szól.
1917# Arról, hogy az a, önmagát idealizáló lovag nem szívesen ismeri el, hogy, hogy vágyai vannak. Ugye, és amikor
1927# szerelemre gyúl, vagy nem t’om mire gyúl, hagyjuk a…, ne, ne, a, ne a szerelem, az nem. Nem, egyszerűen szeretné
1936# dűlőre vinni a dolgot, ugye, és a, ez az ő lovagi énképébe nem fér bele. Ugye, hát mini-minimum egy ilyen, egy
1946# ilyen, hogy mondjam, egy ilyen szerelmi izét kell végigjárni, nem? Tehát menni, és tü-rü-rüm, dü-rüm.
1955# Megküzdeni a sárkánnyal, ilyesmi, de hogy sárkányölés nélkül csak úgy dűlőre vinni egy ilyen ügyet, hát az
1964# nem fér be az énképembe. Mit lehet ilyenkor tenni, hogy megőrizzem a lovagi önarcomat? Hát hogy te egy ilyen
1974# bűnre csábító perszóna vagy. Ez, hát ezt lehet csinálni. Van az ember, és van a némber, és te most a némber
1983# vagy. Ez, ez nem tudom, ezt mifelénk projekciónak hívják. Ez így egyszerűen, és akkor én meg tudom őrizni a
1993# magamról alkotott szép képet, és téged meg démonizállak.
1998# Ugye, már látom is, kicsit szőrös a farkad, igen, ehh, erről mindig egy teológia professzor jutott eszembe,
2007# aki … De, milyen, most ez, aranyos, hogy többen helyettem pirultatok el, tehát ez…, nagyon jó, micsoda dinamika
2018# van köztünk, ez nagyon bájosak vagytok. De azért jutott ez eszembe, mert tudjátok, van egy ilyen biblikus valami,
2028# nagyon szép, mikor valaki azt mondja, hogy hát akkor fogunk találkozni holnap, „ha Isten is úgy akarja”. Ugye,
2038# hogy „ha Isten is megadja nekünk”, ugye, ahogy Pál apostol mondja, hogy ez így és így lesz, amennyiben hát
2048# Isten is úgy szavaz. És a, na és akkor ő pedig ennek a, ennek a fonákjáról szokta ezt mondani, essz egy, de hogy
2058# ez hogy jut valakinek az eszébe, na ez is megérne egy misét. Azt mondja: „Akkor kedves növendékek, holnap lesz a
2068# vizsga, hacsak az ördög bele nem lógatja a farkát.” Hát ez valakinek honnan jön, ezt, ezt… Na, tehát err-erre
2079# gondoltam itt az előbb, hogy, hogy nem, én nem, én nem, én nem, de bezzeg te -te-te-te. És ahogy nézem, hogy itt
2089# a …, ennek felel meg egyébként az, hogy, hogy a nőket két részre osztja valaki: vannak a szüzek, szentek, meg
2099# vannak a kurvák. Ez látszik, hogy az illetőben egyszerűen a, az integráció nem történt meg. Rossz kifejezést
2109# használtam? Tehát a, tessék? Hogy így képes csak látni a világot. A nők vagy ilyen nagyon, sz’al akkor
2118# idealizáljuk őket, halkan mondom, hogy a Mária Rádió meg ne hallja, Szűz Mária kultusznak ez egy eleme. A nő
2128# idealizálása. Toljuk, nyomjuk, nyomjuk, idealizáljuk, és közben pedig vannak nők, akik „büdös kurvák”.
2138# Énnekem ez valahogy nem, nem, nem jön be. Nem, ez, na. Tudjátok, ahogy ezen töprengtem, eszembe jutott egy
2147# serdülőkori élményem. De lehet, hogy nem ennél a pontnál jutott eszembe, mindjárt… tényleg, milyen, micsoda
2157# józanság van bennem még így is. Tényleg, az két ponttal később jutott eszembe. Úgyhogy jöjjön az 53. pont, ez
2167# is fog tetszeni.
2169# 53. Férfi a teremtés koronája. Hú, hú, na! Erre mindig el szoktam mondani, hogy valaki a bibliából okoskodik,
2179# akkor szoktam mondani, hogy „igen, hát képzeld el, hogy a, a zsidó hagyományban pedig van egy gyönyörű szép
2189# gondolatmenet, hogyha megnézzük a teremtést, akkor úgy az egyre kevésbé fejlettből megy a fejlettebb felé.”
2198# Szóval hagyjuk ezt a biblikus logikát, biblikusnak nevezett logikát, ami igazából megint csak egy ideológia., hogy
2209# egy ilyen patriarchális világszemléletet vele igazoljunk. Erről nem érdemes szerintem többet …, a, de azért van
2219# ennek egy párja, amiről viszont nem szoktunk eleget beszélni. Ez pedig az, hogy amennyire látványos az, ahogyan a
2230# férfiak lenéznek nőket, amennyire ez látványos, és amennyire tudunk ilyen zsigerből fölháborodni és azt
2239# mondani, „nahát, ezek a férfiak!”, van párja. Mindig van párja, mindig. Ezt én úgy hívom, a férfiak
2248# kasztrálása. Nagyon sok nő a férjét kasztrálja. Sajátos formában. Van, ahol nemzedékeken keresztül erős nők
2258# vannak, és gyönge férfiak. És a férfiak sosem tudnak férfi szerepbe kerülni, mert a nők azt is akarják
2267# maguknak. Nagyon sok olyan nem tudatosult, nőktől nőkig menő üzenet hangozhat el már kislány korban. Mondom
2277# ezeket az egyszerű, úgy, mikor úgy legyint egy nő, és azt mondja: „Jaj, az apád! Mikor csinál az meg
2286# valamit?!” Hopp, a fütyijéből egy kicsit lenyisszantottak. Így-így. Na, mikor csak úgy odaveti az az anyuka a
2297# kislányának, aki mit t’om én, 12 éves: „Na, a férfiak csak azt akarják! Azoknak mindig azon jár az esze,
2306# nincs is, csak két agysejtjük van, de mind a kettő ezzel van tele”, ugye. Mondhatnánk egymás után ezeket a
2316# rengeteg mondatok. „Ja, a férfiak, na, kis náthától már ágynak esnek, gyö…” A férfiak gyöngék. Ugye, ez:
2325# „Nekünk, nőknek kell vinni az élet súlyát, a fér…” Vagy: „A férfiakra sosem lehet számítani. Nézd meg
2335# apádat!” Ezek így mennek. „Apád megígérte, hogy fölfúrja a képet a falra? Na, fölfúrta? Na látod, a
2344# férfire ennyire lehet építeni.” És akkor aztán, amikor a lány serdülő lesz, akkor jönnek az újabb, tehát
2353# akkor már így a, a párkapcsolatra vonatkozó sztereotípiák. Na, az ilyen férfi, az olyan férfi, mindegy, ebből
2363# összeáll a férfi kasztrációja. Össze biza’, és a férfi nem tud férfi szerepbe kerülni, és ha a férfi nincs
2373# férfi szerepben, haj-jaj-jaj! Ez népbetegség, csak nem beszélünk róla. Lelki népbetegség. Lehet ennek
2383# kulturális oka, lehet azonban például olyan oka, kedves ismerősöm Ukrajnába, Oroszországba jár pszichodráma
2392# csoportokat vezetni. Nincsenek férfiak. Meghaltak az I. világháborúban, meghaltak a II. világháborúban, meghaltak
2403# a Gulagon, csak úgy meghaltak, és akik meg életben maradtak, azok alkoholisták. Ukrajnában például van egy olyan
2413# társadalom, ahol, ahol de facto sincs nagyon férfi, most nagyon egyszerűen, tehát egyszerűen, hogy mondjam, a
2423# kasztráció úgy sikerült, hogy a fejét is levágták. Ha meg van, nem, sz…, hát, most tényleg, jaj, csak nem
2433# akarok politizálni. Nem, nem is fogok, csak, szóval, hol, honnan, honnan jön ez a „erős ember a mi …”,
2442# ho-honnan, miért, miért, miért kell fölnyomni valakit és ilyen „Putyinizmus” vagy mi, honnan jön ez? Hogyha
2452# mindenki otthon a családjában tudna férfi lenni a férfiak közül, akkor ennek a gigantikus országnak nem kellene
2462# állandóan egy ilyen „erős férfi” diktatúra felé mennie. Hát nem volna rá szükség. Ezt azért akartam
2471# példának mondani, mert, mert azért mi is át…, hát nincsenek nagypapák, na most már talán vannak. Ugye, mert
2481# már most elment az a generáció. Hát sose felejtem el, hogy Svájcban bicikliztem, és beugrottam egy templomba, és
2492# a, az istentiszteleten volt körülbelül hogy, mondjuk olyan 80 nagypapa korú férfi. Ilyen elemi élményem volt,
2502# hogy én ennyi 70 éves férfit együtt soha nem láttam. Ezt legkomolyabban. Svájcban láttam 70 idős férfit
2511# együtt. Egy, egy lenyűgöző élmény volt. Har…, hát ez hihetetlen! Hogy e…, hogy ezek élnek így együtt, és
2521# így-így, ezek vannak. Hogy van olyan, hogy nagypapa, és hogy az, az, ezek … látjátok, hogy most is teljesen
2530# bennem van ez az élmény, így néztem, és nem akartam kimenni, csak így má…, a, dehogy a papra figyeltem, hát,
2540# hanem néztem ezeket az idős embereket, hogy Istenem, ez ilyen, az olyan, le…, egyszerűen meg voltam babonázva. Ó,
2551# tehát sok oka, nyilván a nők nem gonoszságból húztak nadrágot, dehogy is. Hát ha a férfit elvitték a
2560# háborúba, aztán „malenkij robot”-ra, aztán kitelepítették, vagy internálták, vagy mi, hát ki, akkor
2569# valakinek kellett vinni a családot. Ó, ó, nincsenek férfiak, nincs, nincs, ez, és amíg nincsenek férfiak, az
2579# újabb és újabb generációk nagyon rajta vesztenek, nagyon, nagyon, nagyon, nagyon. Kedves nők, nagy feladat vár
2589# rátok, hordjatok nadrágot nyugodtan, de ha látjátok, hogy a férfiak, a férjeitek szeretnének a férfi szerepbe
2599# kerülni, üljetek el onnan. Légyszi-légyszi-légyszi. Hosszú távon nagyon be fog nektek jönni, tényleg, nagyon,
2609# nagyon. Egy-két kivétel van, akik aztán ilyen, hogy mondjam, ilyen „termináták”, és, hát az… Az, hát ő
2619# akkor úgy, úgy van, azzal nem lehet mit csinálni, de … (Hú, hogy két pont, hát ez, ez, egy külön alkalmat kell
2629# beiktatni nagypéntekre, vagy valami. Na, begyorsítok most már. 53. … 4, jó.)
2636# 54. A szex állatias dolog, undorító Isten szemében. Az embernek semmilyen része, megmozdulása nem tud állatias
2646# lenni. Ez egy kultúr-keresztény óriási tévedés, ugyanis az álalt tud állatias lenni, az ember az csak ember tud
2656# lenni, az ember nem tud állat lenni, ez a nagy pechje. Néha azt mondanánk „jaj, de, de inkább a paradicsomban
2666# lennék gnú”, nem, csomó problémád megoldódna. De nem, nem adatik. Tehát ki vagyunk űzetve, emberként. Most
2676# ezt szimbolikusan mondom, hát nem szó szerint. Emberként nagy macera, és ezért az emberi szer…, az embernek a
2686# szexualitása hogy mondjam, hogy megint ezt a kifejezést használjam, ontológiailag, nem tud állatias lenni. Az
2696# emberi szexualitás csak emberi tud lenni. Hát, nem, nem tud egyszerűen képtelen olyan lenni. Ez nem azt jelenti,
2706# hogy bármi féle szexuális magatartás az jó volna neked meg nekem, vagy nem t’om mi egy kapcsolatnak. Ez persze
2716# nem ezt jelenti, de egyszerűez az, a, az, az embert bármilyen formában állatnak, vagy állatiasnak tartani, az
2726# embernek emberi ösztönei vannak. Azért embernek nem tudnak állati ösztönei lenni, az állatnak vannak állati
2736# ösztönei, ez ilyen egyszerű. Kedves kultúr-keresztény ideológus … Na. Azt nem t’om ki, csak úgy mondom, mert
2746# olyan jól esik valakire dühöngeni. Ne, nem, nem jól esik, de ugye, hogy jól esik, jól esik, ez annyira, jó,
2756# dühöngünk, az… Dühöngj, nem leszel pánikbeteg! Komolyan, dühöngj és akkor nem kell szorongani egy liftben.
2766# Úgy eléggé, hogy mondjam, ez a konyha, konyha verziója egy komoly témának, a…, na, pro…, na. Most itt jutott
2776# eszembe az a történet, amit kettővel ezelőtt akartam elmondani, hogy rádöbbentem, hogy az, a szexualitás
2785# undorító dolog, vagy mit mondtam itt, ez már nem is… Állatias dolog, ja, undorító Isten szemében. Hogy
2795# rájöttem egy serdülőkori szexuális tapasztalatom mély üzenetére. Pedig már, már, már teljesen tudattalan
2804# volt, és, és egyszerűen csak ahogy ezen a ponton írogattam, rájöttem erre, hogy fantasztikus. Vagyis, hogy
2814# természetesen pici kortól kezdve az önazonosságnak egyik alapja, hogy férfi vagyok, vagy nő, fiú vagyok, vagy
2824# lány. Ezért aztán hihetetlenül, marhára nem mindegy, hogy a szexualitással kapcsolatban a szüleimtől mit kapok.
2834# Az volna a jó, ha a szüleimnek egy nagyon egészséges, természetes viszonya volna a saját testükhöz, a
2844# szexualitáshoz, akkor az jó lenne nekem is. Több esetben ez azonban nincsen így, mert ha így lenne, akkor nem úgy
2854# volna, hogy úgy növünk föl, hogy normális, természetes, egészséges párbeszéd a szüleinkkel a szexualitásról
2864# nincs. Én ezt, ugye rengeteg gimist tanítok, emiatt aztán mindig kérdezem őket, ha ez a téma előjön, mondja meg
2874# valaki, hogy, hogy ki… kinél folyik erről egy ilyen teljesen természetes, oldott, komoly megfelelő beszélgetés.
2884# Hát, nem egyszer nyolcból nulla, tizenötből nulla, ilyen, ilyenek szoktak kijönni. Ha húsz van, akkor ott talán
2895# egy, egy mondja hogy nálunk ez, erről lehetett jól. Hát ha, ha beszélni se lehet róla egészségesen, hát akkor,
2905# akkor hogy van ez? Nemde? Tehát ez azt jelenti, hogy a, a szüleinknek a nem eléggé természetes, egészséges, a
2915# spirituális gyökerekkel átitatott szexuális szemléletmódjuk van. Ez azt jelenti, hogy mi többé-kevésbé
2924# mindenképpen fogunk sérülni. Nem is kerülhető el. Arról nem is beszélve, hogy, hogy a szexualitásra vonatkozóan
2934# nagyon sok társadalmi tabu van. Jó értelemben is. Tehát például, hogy, hogy családon belül ne legyen szexuális
2944# kapcsolat. Nagyon… A szexuális kapcsolat alatt mondjuk közösülést értek ebben az esetben. Ez azt jelenti, hogy
2955# mert nagyon fontos tabuk léteznek itt, itt most a tabu alatt ezek…, tehát kellenek ezek a keretek, korlátok, emiatt
2965# még hogyha valaki teljesen egészséges pszicho-szexuális úton jár, akkor is, akkor is följön a bűntudat.
2975# Egyszerűen nem lehet úgy a pszicho-szexuális fejlődésben előre jutni, hogy a bűntudattal ne találkoznánk. A
2984# bűntudat bele van kódolva, és nem azért, mert valaki odarejti, mint az ördög a farkát belesuhintgatja, hanem az
2995# egyszerűen oda tartozik, az, azt nem lehet megúszni.
3000# Azért se lehet megúszni, hiszen minden kislány szerelmes az apukájába 6-7 évesen, az nagyon normális, és
3008# minden kisfiú az anyukájába. De itt van egy nagyon komoly tilalom, ugye, nem vehetem el a saját anyukámat. Tehát
3018# van egy nagyon komoly vonzalom, ebből valahogy ki kell jönni, de ráadásul az ödipális konfliktusnak a
3027# megoldásában ott van benne, a legtutibb megoldás az lenne, ha az apámat ki lehetne nyírni. Ez, ez a, hát de nem?
3037# Akkor tuti, hogy az anyám az enyém. Tehát egyszerűen ahogy a személyiségfejlődés megy, a, a szexualitáshoz nem
3046# tud nem bűntudat is társulni, egyszerűen nem tud. Ez a fajta bűntudat éppen elég az embernek, úgy szép lassan
3056# oldódjon és helyre kerüljön minden. Ez épp elég. Most ha erre én még ráteszek huszonöt lapáttal, hát az jön
3065# akkor ki, ami ott van, így, így, így. Hogy, hogy, hogy, és itt egész konkrét helyzetekre kell gondolni, hogy mit
3074# csinálsz akkor, amikor nem tudom én a, a, tökmindegy, amikor, mm, mm, na. Nem tudok róla beszélni! Eh, hát csak
3084# hogy, hát ezer, ezer példa lehet, amikor látod, hogy, hogy a kislány, önkielégítés, a kisfiú, önkielégítés,
3093# a kisfiú és a kislány egymásnak megmutatják, hogy nekik mijük van, hogy papás-mamást játszanak, hogy
3102# tödörö-rörörö, rörörö-röm-dö-döm-dö-döm-döm. Ezer dolog, hát minden gyereket ez érdekel, akkor a
3110# kisfiú leselkedik a női öltözőnél, a kislány az nem t’om hol leselkedik, az, az, aahh, nem, az nem voltam, azt
3120# nem tudom. Olyan, mennyi veszteség van az életben! Na, tehát hogy nehezen tud fölnőni úgy egy gyerkőc, hogy a
3129# szülei ne csípnék őt, szegényt grabancon, egy-egy ilyen pillanatban. S hihetetlenül fontos lenne, hogy ilyenkor mi
3139# történik. Mi történik ilyenkor. S erről akarom ezt a történetet elmondani, hogy ezen gondolkodtam, hogy mennyi
3148# sérülésről hallottam, ahogyan a szülők, mert a szexualitáshoz nem volt kielégítő viszonyuk, ezért a
3157# gyerekeiket hmm-gr-mmm, hát, ha egy, ha egy, ha egy kisfiú, nem tudom, nem kell őt megverni, mert egyszerűen nem
3167# kell megverni, nincs, nincs erre szükség, na. Nem kell az ujját, vagy a kezét, áá., mm, nincs kedvem erről
3176# beszélni. Na, ezért inkább magamról, az egy jó téma. Szóval, 16 évesen, ugye, hjaj, hát el-elborított az
3185# endorfin felhő, és hát nagy szem…, és ö… Van még erre idő? (Most nézem az órám…) Szóval, nem, most már
3194# nem úszom meg. Na, és a …, ne is, ugye, még jó, hogy nem úsztam meg. Na, és akkor így, sz’al 16 évesen
3203# körülbelül az agyam háromnegyed része arra volt ráállva, hogy a szerelmemnek a szülei mikor mennek el
3211# otthonról. Tehát körülbelül ez, ezt, tehát az egész életemet a, a barátnőmnek, a kedvesemnek, a szerelmemnek a
3221# szülei életritmusához igyekeztem alakítani, és hogy, hát ez, megvan ez az élmény, nem, vagy lehet, hogy ti már
3230# rég nem t’om, nem t’om, lehet, hogy húsz év alatt ez már mást… mindegy, nem t’om, „az én időmben így
3239# volt”. És a, na és akkor, valami oknál fogva a kedvesemnek az apukája meg az anyukája délután valami moziba
3248# akartak menni, és hát felvirradt a nagy nap, értitek, üres a kéró, három óra utazással, hát ez, ez…, hát
3257# szóval én rá…, sokszor egy hónapot kellett egy ilyen délutánra várni. Hát ho-hó! Na és akkor, ugye a pech az
3266# volt, hogy anyukám otthon dolgozott, ugye, tehát nálunk ez, ez, anyukám mm, hh, na mindegy. És a, és akkor ugye
3276# elmentek, és hát én, ó, hát, hát ezek úgy, úgy működtek, hát remélem vannak ilyen élményeitek, tehát hogy
3285# úgy állsz a ház sarkában, hogy te látod, hogy mikor mennek el. Tehát három percet se veszítsél. Ha most
3294# visszanéznének se látnának már, trrrrrr. Ugye, és nagy nyomulás, fölfelé. És akkor, hát ugye van három óra,
3303# ugye akkor nem kell kapkodni, ugye ez nagyszerű. Tehát akkor bementünk a fürdőszobába, s elkezdtünk fürdeni.
3313# Ugye, hát voltam 16 éves, és hát iszonyú jó élmény, nem, 16 évesen, meztelenül ott fürdünk. Hát hogy, hogy
3322# máshogy? Hát csak nem fürdőruhában. Na és akkor mi történt? Ugye egy régi, tehát egy régi világ, világban
3331# vagyunk, elfogyott a mozijegy. S a, ugye hát, ma már ilyen nincsen, ez, ez el…, tehát ha, ha a szülők moziba
3340# mennek, te nyugodtan, bármit, tehát…, de, de, de régen! Na, és akkor mi történik? Ugye, ott fürdőcskézünk,
3349# meg minden, zár nyit, krr-cs-cs. És tudjátok ez, hogy én nem, nem tudom, hogy bennetek ez hogy működik, de egyszer
3359# csak visszajöttek nekem ezek az érzések most, ahogy visszagondoltam. Hogy én 16 évesen voltam, hát azt gondoltam
3369# normális vagyok, de hogy, hogy, hogy tökmindegy volt, hogy lefürödtem, mert az izzadság így pssss! Tehát, hogy
3378# ösztönösen egy olyan erőteljes ilyen bűntudat és szégyen, és minden ragadott el, tulajdonképpen, most már így
3388# visszagondolva tulajdonképpen miért, de akkor is ez történt, hogy micsoda lebukás, micsoda izé, miközben nem
3397# voltam keresztény, és a barátnőm se volt az. Tehát, tehát ezt azzal tetézem, hogy még csak semmiféle ilyen
3406# keresztény moralitás se sújtott bennünket. Tehát ilyen, tulajdonképpen lehetett volna azt mondani, hogy
3415# í-gyí-gyí, de hogy, de hogy nem így működtem. Ugye, és a, nahát szóval azt a kapkodást tudjátok, tehát a…,
3424# sz’al ugye nem csak én nem működtem így, a…, sz’al, úgy fölöltözöttem kivágódni a fürdőszobából,
3433# hogy, hogy már hall…, tehát értitek, tehát hogy, hogy az időt nem lehet így leállítani, tehát ez, ez, ilyen a
3442# mesében van, és hát bebuktuk. Tehát ott álltunk ott tudod így, hát így néztünk egymásra, tehát hogy ez, ezt
3451# bebuktuk, tehát így… És egy, hogy mi történt, ugye? Hogy hát így kijövünk, tudod, ilyen vörös fej, meg
3460# minden, próbáltam nem lenni, hát ez a, hogy egy, na és akkor azért ez érdekes egyébként, tehát mondjuk akkor is
3470# pontosan ugyanilyen magas voltam, és mondjuk megpróbálok bebújni egy 1,68-as lány mögé, azért az elég szép
3479# látvány. Na és akkor, hát pont a fejem látszott ki, tehát úgy… Na mindegy, és erre, erre a következőt mondja
3488# az én kedvesemnek az anyukája. Kacagott egyet, komolyan így volt, vissz… ez most visszajött nekem, pedig azt
3498# hittem ez … Kacagott, és azt mondja: „Na, mi van?” És akkor mondja a keresztnevét a kedvesemnek, most mondjuk
3507# Brünhilda, hogy, mér’, mér’, mindig jól tudtam választani. S azt mondja: Na, mi van, Feri? Brünhilda
3516# megmosdott? (Vagy meg-megmosdatott?) Meg-megmosdatott? Ezt mondta. Na, mi van, Feri, megmosdattak, vagy megmostak? És
3526# akkor, de hogy ezen nevetett, tehát hogy egy ilyen, és most rájöttem, ez az anyuka nem él már, nem él már, de
3535# innen köszönöm neked! Nagyon, a pszicho-szexuális fejlődésem egy fontos lépése ez, hogy ebben az esetben egy
3544# ilyen, egy ilyen magatartással tudtam találkozni, s erre most jöttem rá, hogy ez nekem milyen sokat jelentett. Haa!
3554# Hát, ez milyen rendes egy anyuka! Hát ez fantasztikus. Na.
3559# 55. (Teljesen más vizekre evezünk.) Aki nincs megkeresztelve, az nem lehet Isten gyermeke. Erről már sok szót
3569# mondtam, egy picit a hátterét is most. Jó? Mindenki az Isten gyermeke, mert különben nem lennél. Ugye, tehát ha
3578# vagy, az azt jelenti, hogy az Isten akar téged, most is akar téged, nem tudsz nem az Isten gyermeke lenni, ez egy
3588# ilyen dolog. Miért alakulhatott mégiscsak ki az, kereszteléshez annyira kötjük azt, hogy még ilyen, az
3597# Eklézsiában ilyen kis ruhákat lehet kapni, hogy „Isten gyermeke lettem”. Igaz, hogy nem a kereszteléskor, hanem
3607# már…, de mindegy, most, most veszed föl, a, hogy miért alakulhatott ez ki. Megvan a maga logikája, ez a beavatási
3616# teológia. Tehát 2000 évvel ezelőtt vagyunk, minden normális vallásban az istenkapcsolatba beavatást kellett
3626# nyerni. Ez nagyon, ez egy nagyon szép gondolat. Ott vannak a misztériumvallások, be kell az embert avatni. Szép
3635# szóval, be kell oltani az embert az Isten életébe. Ennek a, az egyébként mindenféle más, nagyon, hát
3644# tulajdonképpen minden vallásnak része valamiféle beavatás. Kell, hát a beavatás hozzá tartozik. A
3652# kereszténységben a keresztelés, az alámerítés vált ezzé a beavatási szertartássá, ami vallási szempontból
3661# nagyon érthető és jó, nagyon, tök jó, hogy van, főleg felnőtt emberek esetében. Na, nagyon jó, hogy ez így
3670# van. Azonban hogyha a, a, a keresztelésnek csak ezt a beavatás jellegét hangsúlyozzuk, egyoldalúan csak, csak ez
3680# húzódik alá, akkor jön belőle ki ez a logika később, hogy aki meg van keresztelve, csak az Isten gyermeke, és
3690# aki nem, annak annyi, az semmi, elkárhozik, tü-zü-rü-zü-züm. Tehát érthető, fontos is az, hogy a keresztség
3699# valamiféle beavatás jelleget is kapjon, átélhetővé legyen egy szertartáson a beavatódás, ez tök jó, nagyon
3708# fontos, de nem hangsúlyoznám egyoldalúan. Márpedig itt ez nagyon gyakran megtörténik.
3715# 56. Egy igaz vallás van, ami Istentől származik. Egy olyan igaz vallás van, ami az Istentől származik, vagyis az
3725# összes többi vallás nem származik az Istentől, csak egyetlenegy vallás származik az Istentől. A kereszténység.
3735# Az iszlám. A türüm. Mert hogy ugyanis ezt mindenki így gondolja, nem? Ez máris, máris tükröt tart elénk. Amikor
3744# valaki azt gondolja, hogy egy igaz vallás van, ami Istentől származik, és én pont megfogtam a szerencse lábát.
3754# Én is ezt gondolom róla, megmosolyogtató, megmosolyogtató. A, a vallás nagyon, nagyon fontos. Nagyon, a vallás az
3763# fontos. Nem is csak hogy fontos, nagyon fontos. de nem lényeges. A vallás fontos, de nem lényeges. Ezért aztán a
3773# spiritualitásban és persze egy mély spiritualitás által valóban meg is tudjuk különböztetni a fontosat a
3782# lényegestől. Ameddig az ember a lényegest a lényegtelentől különbözteti csak meg, még abból sok szenvedés
3791# fakad majd. A lényegest megkülönböztetjük a fontostól. Há, és akkor megnyílnak a kis ajtók, szépen lehet
3800# élni. Ezért egy csomó fontos dolog nevében nem kell egymást leöldösni. Olyan szép az a kép, tudjátok, hogy a
3809# vallás olyan, mint egy, mint a Hold. Nincsen saját fénye, az Istentől kapja a fényét. Mondtam már nektek ezt a
3819# képet? Mondtam, mondtam. Istentől kap…, na. Tehát a Naptól kapja a fényét a Hold, de milyen óriási dolog, hogy
3828# este van fény a sötét, sötétben világítanak a vallások, ugye, hogy valami, valami spiritualitást jelzi, hogy
3838# itt vagyok, hu-hú, van ilyen. Nagyon fontos, hogy legyen, ne boruljon ránk teljes sötétség. de a Holdnak nincsen
3847# önmagában fénye, csak tükrözi az Istennek a fényét, és Isten a lényeg. És mi történik akkor, hogyha a Hold
3857# beáll a Nap elé, s mi vagyunk a Földön? Akkor ez Istenfogyatkozás. Ha a vallást abszolutizálom, „egy igaz
3866# vallás van, és én pont ebben vagyok”, akkor a Hold beállt a Nap elé, s az Istent már nem látom, és holdimádó
3875# vagyok.
3876# 57. Valakire megharagudni, vagy szomorúságot okozni bűn. Ez a, ez a, a gyerekkorba visz bennünket vissza, amikor
3885# látjuk, hogy az anyuci szomorú lesz, hogy az apuka megharagszik, és emiatt bűntudatunk támad. Ha egy felnőtt ember
3895# is így gondolkodik, akkor az azt jelenti, hogy leragadt egy még reflexióra nem nagyon képes gyerekkori világban,
3905# ahol állandóan azt kell lesni, hogy nem szomorítom-e meg az anyukámat, hogy nem dühítem-e föl az apukámat, mert
3914# hogy akkor rossz vagyok, rosszat tettem, és a többi. Az, hogy valami bűn-e vagy nem, a következményekből nem
3924# derül ki. A következmények felől nem lehet visszafejteni azt, hogy az bűn volt-e vagy nem. Ezért tehát hogyha
3933# valaki megharagszik, az az ő haragja. hogy miért haragudott meg, arra rá kell jönni. De azért, mert valaki
3942# megharagszik, ott még nem kell, hogy legyen egy bűnös. Ugye ez, most ha még csavarok rajta egyet, a szülők és a
3952# gyerekek között az érzelmi zsarolás által tud igazán, igazán elmélyülni. Tehát ha az anya azt mondja, hogy
3961# „Látod, mekkora szomorúságot okoztál nekem? Látod, mit tettél? Még az is lehet, hogy belepusztulok.”, hát
3970# naná, hogy egy ilyen gyerek akkor így, így megy és jaj csak nehogy valami olyasmit csináljak és mindig kifelé
3980# kell nézni. S mindig azért én magamat felelőssé kell hogy tegyem. Ez, itt nagyon fontos lenne az önreflexió.
3989# 58. Én vagyok a felelős mások boldogságáért, üdvösségéért. Az, ha én vagyok a felelős a te boldogságodért
3998# és üdvösségedért,
4000# ez kifejezetten megint csak gyerekkor, a gyerek kiszolgáltatott a szüleinek, tehát függ tőlük, de közben
4010# egy énközpontú világban él. Ez egy nagyon érdekes helyzet, ugye a gyereknek ő… úgy él, hogy mindent
4020# önmagára tud csak vonatkoztatni. Ő a saját világának a középpontja. Ezért tehát természetes, hogyha egy nekem
4030# fontos személlyel valami történik, abban nekem részem kell, hogy legyen. Erről sokat beszéltünk már. Ha a
4041# nagymama meghal, akkor a gyereknek ösztönös gondolata, hogy ő rossz volt, és hogy a kettő között összefüggés
4051# van. tehát ha én beleragadok egy gyerekkori struktúrába, ahol teljesen kiszolgáltatom magamat most már neked,
4062# felnőttként, de közben ezzel együtt jár, hogy azt gondolom, hogy énkörülöttem forog a világ, és hogy, hogy
4073# énnekem akkora hatalmam van, hogy téged simán boldogtalanná teszlek. Kinek van ekkora hatalma? Hát…! Oké. (60.
4084# Minden ami nem keresztény – 59. igen, itt elszámoztam.)
4089# 59. Minden, ami nem keresztény, az veszélyes, ördögtől való. Ez kifejezetten most már csak elkeserít, túl
4100# vagyok a harag állapotán. Mikor ha…, mikor ezt, ezt zengik: az apu-… akupunktúra bűnös dolog. Olyan energiák
4110# nyílnak meg, nem Istentől való az. Ha a talpadat masszírozod, psss, a sátán máris belelógatta a farkát. A
4121# meditációval démoni erők szabadulnak föl. És akkor ezt a kört a végtelenségig lehet, lehet tágítani. Ez
4131# jellegét tekintve semmi különbséget nem mutat azzal, amikor foggal-körömmel ragaszkodtunk ahhoz, hogy a Föld a
4142# világ középpontja, és fúj-fúj tudomány, fúj-fúj minden, mert hogy még ismeretlen. Ez szerintem ugyanaz a
4152# párhuzam, na ez a párhuzam még a végtelenben se találkozik, ez annyira párhuzamos. (Feri, de tényleg! Ez a
4163# Nagyböjt, ez, ez, már, már fogytán a neuron.) Szóval, tényleg én most már csak a keserűség állapotában
4173# vagyok, majd szerintem leszek szabad is ettől. Tehát hogy, hogy, hogy ennyi csacsiságot hallani, és, és az, az a
4184# legnagyobb szomorúságom, hogy, hogy és, és mindig aztán eljutunk az Istenig. Mindig. Ha te Istennek kedves életet
4195# akarsz élni, meg se nyomod a talpadban a vesepontot. Ne, azt nem! A vesepont megnyomása máris egy kis ördögnek,
4206# így jön fölfele és el…, megkaparintja a szívedet. Hát én ezeket… Jó, de hát közben értem, értem. Aki
4216# ilyet mond, nem lenne ilyen, ha tudna másmilyen lenni. Neki se jó, hát ő akkor egy olyan világban él, ahol
4226# mindenhonnan ördögök pattannak elő. Ez rosszabb, mint a Szentivánéji álom. Hát ez, mindenhol, és akkor ez azt
4237# jelenti, hogy belül is jönnek, tehát hogy kívülről is hatnak, ez, ez egészen már a paranoia határát súrolja.
4248# Ugye, hogy van, ez a világ nincsen. Én szerintem nem érdemes ezt újból meg újból megkonstruálni. de aki egy
4258# ilyen világban él, állandóan ilyen veszedelmek között, és a sátánnak más dolga sincs, mint az ő lelkét
4269# akarja megkaparintani. Nem ismerhető föl itt egy ilyen énközpontú világszemlélet? Ez egy gyerek, gyerekkori lelki
4280# struktúrának a továbbélése, hogy úgy megyek, hogy mindenhol … Jaj, drága, nőj föl! Szebb, van egy szebb
4290# világ is, s a kettő között az a különbség, hogy az van.
4295# Hát, jól van, most akkor kicsit lelassítottam, de így emészthetőbb volt, ugye. Jól van.
4307# Akarna-e valaki hirdetni?