Pálferis Szülők Napja 2018.

Okos eszközök okos-, vagy oktalan használata. Keresztelőn. Történeti áttekintés – a háborús nemzedék kötődési zavarai. Érzelmi- és társas intelligencia kialakulása. Ha nem elérhető a személy, ott vannak a tárgyak. Szándékos vakság. Alice Stewart. A szándékos vakság tünetegyüttese. Függőség.

A szeretetmohóság. A feltétel nélküli szeretet értelmezései.

Vázlat Szeretetéhség és mohóság A szeretetéhség és a szeretetmohóság közti különbség kifejtése: (első három pont az előző előadásban volt) A szeretettől nem idegen: 4. hogy magamat is fontosnak és értékesnek tartom. A mohó ember nem tartja magát fontosnak és értékesnek, ezért a másiknak kell betöltenie a benne levő űrt. Ennek következménye lehet, hogy nem is…

Az utolsó alkalom

A belső ős konfliktusok. 1. Félelem a haláltól. 2. Az anya elvesztésétől való félelem. 3. Az anya szeretete elvesztésétől való félelem. 4. A büntetéstől, kritikától való félelem. 5. A kasztrációtól való félelem. 6. Félek attól, hogy rosszat teszek, hogy rossz vagyok. 7. A természet erejétől való félelem. 8. Kontrollvesztéstől való félelem. 9. A belső vágyaink és a külső akadályok közti konfliktus átélése. 10. Szorongás az ismeretlentől. 11. Szorongás az értelmetlenségtől, a céltalanságtól. Logoterápia. 1. Az…

Mit kezdjünk a sebzett gyerek énrészeinkkel?

Mit kezdjünk a sebzett gyerek énrészeinkkel? Képes vagyok megkülönböztetni az énrészeimet. Új fajta problématudat kifejlesztése. A gyermeki énállapotok nagyon értékes részeim voltak. Van közöm ezekhez a részekhez. Örkény egyperces az önállóan bevásárló férjről. Megértem a sebzett gyermeki részem. Termékeny, kreatív folyamatok, a folyamatokban látni tudás. Kreatív folyamat – családi konfliktus – példa: rend-rendetlenség. Lényeglátó gondolkozás – kiismerjük magunkat a témáinkban, és új folyamatokat kezdünk. Cirkuláris okság. Az alapvető ős belső konfliktusok. 7. A bennem élő…

Sérült gyermeki énállapotok – gyógyulás a sebzett gyermeki énállapotainkból. 4.

Sérült gyermeki énállapotok – gyógyulás a sebzett gyermeki énállapotainkból. 5. Megértem a sebzett gyermeki részem, a sérült gyermeki énrészek természete. Önbántalmazó énrész – szuicid krízis. Diszfunkcionális, maladaptív énállapotok. Elhanyagolt, bántalmazott, traumatizált énrész. A haragos gyerek. Az alkalmazkodó gyerek. Grandiózus énrész – Mese: Életpiac. Függő rész. Bevezetés a 6. pont előtt. 6. Termékeny, kreatív folyamatok, a folyamatokban látni tudás. A házastársi elégedettség. Társkapcsolati alap konfliktustéma: a rend, rendrakás. (1) nem vagyok jól, (2) csinálok valamit, (3)…

Sérült gyermeki énállapotok – gyógyulás a sebzett gyermeki énállapotainkból. 3.

Sérült gyermeki énállapotok – gyógyulás a sebzett gyermeki énállapotainkból. 5. Megértem a sebzett gyermeki részem. 1. Az önbántalmazó gyerek. Történet: álmában meghalt mellettem a férjem. 2. Az elhanyagolt, bántalmazott, traumatizált gyerek. 3. A dühös gyerek. 4. Az alkalmazkodó gyerek. 5. Grandiozitás által önvédő gyerek.

Sérült gyermeki énállapotok – gyógyulás a sebzett gyermeki énállapotainkból. 2.

Sérült gyermeki énállapotok – gyógyulás a sebzett gyermeki énállapotainkból. 5. Megismerem a sebzett énállapotaimnak a természetét. Történet – Bántalmazott gyerek. – A pofon.

Sérült gyermeki énállapotok – gyógyulás a sebzett gyermeki énállapotainkból.

Sérült gyermeki énállapotok – gyógyulás a sebzett gyermeki énállapotainkból. Összefoglalás az énállapotokról. Alap helyzet: krónikus társkapcsolati konfliktusok. 1. Önbántalmazó gyerek. 2. Az elhanyagolt, magára hagyott, traumatizált gyerek. 3. A dühös gyerek. 4. Az alkalmazkodó gyerek. 5. A grandiozitás által önvédő gyerek. 6. A függő. Hogyan tudunk gyógyulni? 1. Van bennem egy egészséges rész. 2. A problématudat kialakítása. 3. A gyermeki énállapotok nagyon értékes részeim voltak, amikor kialakultak. 4. Egy életen keresztül együtt fogok élni a…

A szándékos vakság társadalmi vetületei.

A szándékos vakság társadalmi vetületei. A férfi a grandiozitás által, a nő az alkalmazkodás által védi magát. A kultúra változásával a férfi a függőségbe menekül, a nő a grandiozitásba. Az álmaink segítenek az életünket megvalósítani. Az álmaink megvalósítása vs. a küldetésünk megvalósítása. Elengedés – odaadás. A félelem, a mohóság és a szabad gyerek – szeretetéhség és szeretetmohóság.

Szándékos vakság - Megkülönböztetések a sebzett gyermeki részeink tükrében.

Szándékos vakság - Megkülönböztetések a sebzett gyermeki részeink tükrében. (1. Önbántalmazó gyerek. 2. Traumatizált sebzett gyermek. 3. Dühös gyerek. 4-5. Önvédelmező gyerek. 6. A függőség, a függő rész.) Átlépések a diszfunkcionális énrészeink között. (Grandiozitás – függőség. Függőség – Elhagyatott gyerek. Elhanyagolt gyerek – dühös gyerek – önbántalmazó gyerek. Dühös gyerek – önbántalmazó gyerek – függőség. Önbántalmazó gyerek – alkalmazkodó önvédelmező gyerek. Alkalmazkodó gyerek – traumatizált gyerek. Traumatizált gyerek – grandiózus önvédelmező gyerek: – Adolf Hitler.…

Szándékos vakság - a klasszikus sérült gyermeki részeink felismerése a húsvéti gyónás tükrében.

A klasszikus sérült gyermek részeink felismerése a húsvéti gyónás tükrében. 1. Az önbántalmazó gyerek. 2. Az elhanyagolt, magára hagyott, traumatizált gyerek. 3. A haragos gyerek. 4. Önvédelmező gyerek, alkalmazkodással védekező gyerek. 5. A grandiozitás által való önvédelmező gyerek.

Szándékos vakság - Az alapvető ős belső konfliktusok - A félelemmel kapcsolatos magatartásmódok 3.

A szándékos vakság öt komponense – „Nem akarlak a szemedbe dicsérni, nehogy elbízd magad.” A szándékos vakság okai – Az alapvető ős belső konfliktusok, konfliktuskerülés. 1. Félelem a haláltól. 2. Az anya elvesztésétől aló félelem. 3. A fontos személy szeretetének elvesztésétől való félelem. 4. Félelem a kritikától. 5. A kasztrációtól való félelem. A belső konfliktus megküzdésének folyamata. Az ödipális konfliktus elakadása. A félelemre adott válaszok. Az önmagamat bántalmazó részem. Az alapvető ős belső konfliktusok (folytatás)…

Szándékos vakság - Az alapvető ős belső konfliktusok - A félelemmel kapcsolatos magatartásmódok 2.

Szándékos vakság - Az alapvető ős belső konfliktusok - A félelemmel kapcsolatos magatartásmódok (2.) 1. Elmenekülök a félelem elől. 2. Elmerülök a szorongásban. 3. Fogcsikorgatok. Edith Eva Eger: A döntés (részlet) 4. Szembenézek a félelmemmel és a helyzettel. Az alapvető ős belső konfliktusok (folytatás) 5. A kasztrációtól való félelem.

Szándékos vakság - Az alapvető ős belső konfliktusok.

Köszöntlek benneteket! Bele is csapok. Azt nem értem, hogyhogy nem esik a hó? Hát egészen, az otthonosság érzéséhez kapcsolódott már az, hogy kedden esik a hó. (00:10) Szándékos vakság Ismétlés Ott tartunk, hogy a szándékos vakság nagy témájáról beszélünk, de persze mindig túlmutatunk ezen az egyetlen témán. Engedjétek csak meg, hogy valahogy… Látom értelmét annak,…

Szándékos vakság - Az alapvető ős belső konfliktusok.

Az alapvető ős belső konfliktusok. 1. Együttműködés a halállal. Dr. Kamuti Jenő. A születés élmény. 2. Az anya elvesztésétől való félelem. Elvesztettem a pénztárcám. Amit nem veszthetek el, hogy én szeresselek téged. Hol vannak a normális férfiak? A biztonság ára: rengeteg szabály. 3. A szüleim szeretetének elvesztésétől való félelem. 4. A büntetéstől, kritikától való félelem és szorongás.

Szándékos vakság - Félelem a megsemmisüléstől és a haláltól

Szándékos vakság - Félelem a megsemmisüléstől és a haláltól. Edith Eva Eger: A döntés. Konfliktuskezelő stratégiák. 1. Önérvényesítés – A szmötty. 2. Az alkalmazkodás. 3. Kilépek a konfliktusból. 4. Kompromisszum. 5. Együttműködés. Elizabeth Kübler-Ross: A haldoklás 5 fázisa. 1. Elutasítás, tiltakozás. 2. Düh. 3. Alkudozás. 4. Depresszió. 5. Belenyugvás, elfogadás.

Szándékos vakság: belső konfliktus - külső konfliktus.

Félelem a belső- vagy külső konfliktusoktól. Egészséges gyerek, reális felnőtt, gondoskodó szülő. Öntyöm-pöntyöm a keresztelésen. Az apa az életre „tanítja” a gyerekét. Növekedési helyzet a segítő kapcsolatban. Reális felnőtt – gondoskodó szülő. Bizalom – kihívás. Hitelesség – megbízhatóság. Tartás – tisztelet. Szükségletek – együttérzés. Képes vagyok magamért cselekedni – elköteleződöm melletted. Belső konfliktus – külső konfliktus. 1. Belső konfliktusból külső konfliktust csinálok. 120 kenguru és koala. Autóvezetés a zebránál. Mozifilm, a rendőr közli a hozzátartozó…

Szándékos vakság – Szabad gyerek, reális felnőtt, gondoskodó szülő

A szándékos vakság okai. A külső vagy belső konfliktustól való félelem. Eric Berne egészséges felnőtt modellje: szabad gyerek, reális felnőtt, gondoskodó szülő. A szabad gyerek. A bohóc, az udvari bolond szerepe. ’56-os bevándorló – Olaszország, Franciaország, Ausztrália. Bizalom, szőre, bőre, izma, zsigere. A próféta. A szegény ember. Diákok szökése Ausztriába. Reális felnőtt – gondoskodó szülő. Bizalom – kihívás. Világos tartás – fogyhatatlan tisztelet.

Dr. Kádár Annamária: Az én mesém: Hogyan írjuk meg és át személyes élettörténetünket?

Dr. Kádár Annamária: Az én mesém: Hogyan írjuk meg és át személyes élettörténetünket? Családtörténetek. Robyn Fivush és Marshall Duke kutatásai. Intergenerációs én, rugalmas alkalmazkodóképesség – nagymama meséi. Családtörténetek narratívái: emelkedő, ereszkedő, váltakozó narratíva. A család bor elkobzásának története. Átkeretezés. A gyerekek élettörténete. „Beszajok!” „Remélem, megdöglött.” Lilla és Tündérbogyó. Zimbardo – időperspektívák. A múlthoz való viszonyulás. A jelenhez való viszonyulás. A jövőhöz való viszonyulás. A mesehős útja Zimbardo időperspektívái mentén. Varázsmese. Elindulás, kilépés a komfortzónából. Nagymama…

Szándékos vakság - A szándékos vakság területei.

A szándékos vakság jellemzői. A szándékos vakság területei. Egyéni életvitel. Társkapcsolat. Társkapcsolat, társas vakság. Családi vakság. Intézményes vakság, társadalmi vakság. Az emberiségre vonatkozó vakság. A szándékos vakság lélektani háttere. Énvédő mechanizmus: tagadás. A realitás három szintje. Szubjektív realitás. Objektív realitás. Egyetemes realitás. Párhuzamok a szándékos vakság lélektani hátterében. Kudarc és kudarcélmény. Siker és sikerélmény. Biztonság és biztonságérzet. Tudatos tekintet. A tudatosság folyamata. A Viszkis. Kórházi lelkigondozás. Edith Eva Eger: A döntés. Traumaterápia. Történet: Adam Peaty.

A szándékos vakság - Az ideológiák (folytatás).

Párhuzamok az ideologikus gondolkozásban. 1. Optimizmus és pesszimizmus. 2. Viselkedés és magatartás. 3. Vélemény és meglátás. Történetek a szándékos vakság ideológiai vetületeiből. Térdeplő-szék. „Güzükém!” Dunai flottilla. Nagycsütörtöki lábmosás. Nemes Ödön atya. Szentmisén. Kisdobos őrsgyűlés helyett. A szándékos vakság okai. – Rutin, bevésődés az agyunkban. Ford T-modell. Gyerekek és az okos eszközök oktalan használata.

Szándékos vakság - Isten fókája, avagy az ideológiák

Számok, adatok, tények. KSH – a katolikusok aránya a magyar társadalomban. Gazdasági világválság – Kahneman javaslatai. A katolikus egyház fogyása. 3. Az önmagunkról alkotott kép. A bennem élő kép megváltoztatása. 15 perces gyakorlat: két szék, toll, papír. A legtöbb ember miért csal, ha csal? Bűn, bűntudat, és az önmagamról alkotott kép. On The Spot: Diktátorok gyermekei - Kambodzsa. A tartótiszt. Kutatás: csalás a mamutvállalatoknál. Kutatás: fej vagy írás. A szándékos vakság okai – 6. Az…

Kölcsönös neurotikus allergia - A magunkról (és a másikról) alkotott kép kitágitása.

Az énképünk fönntartására irányuló törekvéseink, a realitás elárulása révén is. Vízesés. Két független világban létezés – a pornófüggő egyetemista. Az önbecsülés – a kollégiumi szoba takarítása. A kölcsönös neurotikus allergia. Snooker bajnokság. A feleség széke mögött. A férj széke mögött. Nincs kompromisszumos megoldás. Megváltozik bennem a rólad alkotott kép. A férfi adventje 2017. A prostituált és a stricije. Johari-ablak. Alapvető változás. 1. Képesek vagyunk pozitív kapcsolati üzeneteket adni egymásnak. 2. A másodlagos érzések megváltoznak.

Hogyan tud egymással együttműködni a kivitelező én és a tervező én?

Tervező én, kivitelező én – megoldások. 2. Önkorlátozás, a szabadságunk szabad használata. 3. Mással foglalkozás. A kényszerbetegek nem tudják elterelni a figyelmüket. 4. Jutalmazás-büntetés. 5. Szabályok. Rabszolgamunkák. 6. Negatív érzésre vonatkozó utasítások. 7. Ellenőrzés és kontroll. 8. Szabályozni a szabályozást. 4E: Egészség, Eredményesség, Elégedettség, és Együtt. 1. Eljutni a szabadságunkig. 2. A kompetencia tudat átélése. 3. Nem szabályokról van szó, hanem személyekről.

Szándékos vakság. Tervező én, kivitelező én – megoldások.

Szándékos vakság. Ismétlés. A szándékos vakság jellemzői. 2-3 éves gyerekeknek nem szükséges okos eszközöket adunk. Társkapcsolati kommunikáció előadás. – „Hol vannak a normális férfiak?” A gazdasági világválság oka a mohóság. Paul McCartney: hétfőnként ne együnk húst. A szándékos vakság okai. Rendszerszintű problémák. „Mit számít az egy ember?” Egyirányú figyelem. Megszűrjük, ami a hiedelmeinket kikezdi. Tervező én, kivitelező én. Megoldási lehetőségek, párhuzamok. Ismétlés. Emlékező én, tapasztaló én. A megbocsájtás folyamata. Lassú gondolkozás, gyors gondolkozás. Gyermeki rész,…