A büntető készenlét-séma 5.

Ismétlés. Feri első papi megbízatása, büntetésből. Az ismétlés folytatása. 20. A minket fölülmúló, hosszútávú igazsághoz való kapcsolódni tudás. 21. A szenvedés értékének a fölismerése. Együttérzés a családban, a szülő-gyerek kapcsolatban. John Gottman: A gyerekek érzelmi intelligenciája, nevelés szívvel-lélekkel. 1. Elutasító (Dismissing) 2. Helytelenítő (Disapproving) 3. Be nem avatkozó (Laissez-faire) 4. Érzelmileg fejlesztő (Emotion-Coaching) Óvodás korú gyerek érzelmi szükséglete. Érzelmi intelligencia fejlesztés a gyerek szemszögéből. Superman vs. házas játék.

Az érzelmi gátoltság-séma 6.

Kiegészítő igazságok. (Önkifejezés és alkalmazkodás. Tévéműsor – 1 óra 20 perc.) Az érzelmi önkifejezés szabadságának a területei. 27. Természetes. (A természet. Kulturális gátoltság. Időjárás jelentés – kölcsönös neurotikus allergia. Zokni. Snoopy-s poszter, akvárium.) 28. A szeretet kifejezése. (Nincs vesztenivalóm.) 29. Ragaszkodás, kötődés. (A harag kifejezése. Projekció-introjekció. – A féltékeny férfi. – Helyzetek négy székre.)

A büntető készenlét-séma 3.- A paradigmaváltás 12 pontja

10. A saját esendőségemmel való (pozitív) kapcsolat. „Szeress engem föltétel nélkül!” Az elfogadás dilemmája – elfogadás és változás. Játék a székekkel – 5 szék a színpadon – rendszerszemlélet.) 11. Létezésem igazolása pozitív jogosultságok által. Válasz Auschwitzra. Lerakhatatlan felelősségem van. – Az áldozat felelőssége. John Gottman – Felelősség a hűtlenségben. 12. Rátalálás a bizalomra. (1. Gyermeki bizalom. 2. Bizalomvesztés. 3. A felnőtt ember bizalma.)

Buda László: Mit üzen a tested, mit üzen a lelked?

Jó estét kívánok! Nagyon nagy szeretettel köszöntelek benneteket! Tudom, hogy itt a tegezés a hagyomány. Pálferi megkért engem mosolygós arccal a lehetetlenre. „Nem helyettesítenél engem egyik alkalommal?” Miközben mindannyian tudjuk, Pálferit nem lehet helyettesíteni. Senkit nem lehet helyettesíteni, tulajdonképpen ez az egyik nagy felfedezése a felnőtt embernek, mikor úgy kezd magára ébredni, hogy „Nincs senki,…

A büntető készenlét-séma 8. - Az érzelmi intelligencia fejlesztése.

A harag. A félelem. A szomorúság. Kapcsolati szinten a harag, félelem, szomorúság. Ismétlés (az eddigi három pont) 1. Fölismerem a magam, vagy mások érzését. 2. Megértem ezt az érzést, vagy érzelmet. 3. Elfogadom az érzést. 4. Engedélyezem az érzéseket. (Pöttyös mise. Gyógytorna.) 5. Együttérző vagyok. 6. Pozitív viszonyt veszek föl az érzésekkel. 7. Igyekezlek meghallgatni, és meghallani az érzéseidet. Jung: A ma embere elvesztette az érzékenységét a nagy történetek iránt. Saját nagy történetem – „Ne…

Az érzelmi gátoltság-séma 5.

23. Intimitás. 24. Szenvedély. (Torontó – NBA döntő. „Atyaaa, a gatyaaa!”) 25. Önmagam megmutatása. (Beállni középre. Megsértődés.) 26. Kiszámíthatatlan. (Macách színház – Körmendi improvizál. Meglepetés út.) 27. Természetes. A séma negatív oldala. A harag kifejezése a kapcsolatban. („Elegem van belőled!” Leértékelés. Emlékezés. Fizikai állapotok. Cselevés.) A kapcsolat építéséért kifejezett (pozitív) harag. A gyöngédség negatív oldala. Gyerekkori önvédő stratégiák – Projekció, introjekció.

A büntető készenlét-séma 7.

John Gottman: A gyerekek érzelmi intelligenciája, nevelés szívvel-lélekkel. (1. Elutasító szülő. 2. Helytelenítő szülő. 3. Laissez-faire szülő. 4. Érzelmi fejlesztő szülő.) Most az eszemre hallgassak, vagy a szívemre? A szőlőmunkások (Mt 20,1-15) Az érzelmi intelligencia fejlesztése. 1. Fölismerem a magam érzését, fölismerem a másik érzését. Az esküvői szertartás nem vállalása. Érzések fölismerése a céges kultúrában. „Szörnyű dolog történt, de nem akarok róla beszélni.” 2. Megértem ezt az érzést, vagy érzelmet. Irracionális érzés. Irreális érzés. Megértő…

A büntető készenlét-séma 2.- A paradigmaváltás 12 pontja

6. A teremtményi voltunk belátása. (Miért megy haza a tékozló fiú, és az atya miért fogadja vissza? A mennyország kapujában – 100 pont.) 7. A kapcsolat fontossága. (John Gottman kutatásai.) 8. A kapcsolatok általi (társas) önazonosság. (Indiai mítosz az erényes királyról. Afrikai misszionárius. Jászai Mari emlékiratai.) 9. Egységben a legbelső önmagammal. 10. A saját esendőségemmel való (pozitív) kapcsolat. (Bohóc doktor.)

A büntető készenlét-séma 6.

Szülő-gyerek kapcsolat – a bennünk élő gyerek. John Gottman – szülői magatartás minták. 1. Elutasító szülő. Mit csinál veled a harag? És te mit csinálsz a haragoddal? „Az érzések alapján élni.” 2. Helytelenítő szülő. 3. Laissez-faire szülő. 4. Érzelmi fejlesztő szülő. További gondolatok az érzelmi fejlesztésről – a kapcsolat ereje. Mi volt Auschwitz értelme? – Remélem, semmi. /Elie Weisel/ – Az élet értelme személyes. /Viktor Frankl/ Jó emberekkel miért történnek rossz dolgok? Az érzések és…

A büntető készenlét-séma 11. - Az érzelmi intelligencia fejlesztése.

Ismétlés. 12. A lehetséges megoldások kidolgozása. 13. Megoldási javaslatok értékelése. 1. Igazságos-e? Méltányos-e, amit csinálok? 2. Működőképes-e? (16 pont arról, hogy miért vagyunk oly nagyon eredménytelenek, az egyház székéből szólva.) 1. Az ember rossz. – Mindenki a létezése okán jó. 2. Bűnös vagy! – Sebzett vagy. 3. Az ember társas lény. – A ma embere alapvetően individuumnak látja magát. 4. Mi elmondjuk, ti hogyan csináljátok meg! – Én egy szabad lény vagyok, majd eldöntöm. 5.…

Az érzelmi gátoltság-séma 7.

28. A szeretet kifejezése. (Isten szeret-e engem, vagy nem?) 29. Ragaszkodás, kötődés. (A héten fölkötöttem magam.) 30. A test, a meztelenség. 31. A ruhák. 32. Átélés, megélés. 33. A tánc. (Keresztelő János tangózik) 34. A zene. (Képrombolás) 35. A sport. (Testnevelés óra. – Kötélmászás osztályzatra.) 36. Ének. 37. A szex. (Sissi királyné és Andrássy Gyula gróf) Miért érdemes önmagunkat kifejezni?

A büntető készenlét-séma 1.- A paradigmaváltás 12 pontja

Hogyan alakul ki a büntető készenlét séma? Egymást kölcsönösen kiegészítő igazságok: igazság vs. irgalom. Miért bántjuk egymást? Mikulás és a büntető készenlét. A paradigmaváltás 12 módja: 1. Képes vagyok szabadon mind a két széken ülni (igazság és irgalom) (Desmond Tutu Nobel-békedíja. A fogva tartott tibeti szerzetes.) 2. A jutalom belülről jön. 3. Átélem a jóságom örömét. 4. Igaz ember akarok lenni. 5. Önmagam megerősítése. (Placid atya – a kicsinyek nagysága. Lenin kép a WC deszkába…

A büntető készenlét-séma 9. - Az érzelmi intelligencia fejlesztése.

1. Fölismerem a magam, vagy mások érzéseit. 2. Megértem az érzéseket. 3. Elfogadom az érzést és mögöttük a személyt. 4. Engedélyezem az érzéseket. 5. Együttérző vagyok. 6. Az érzések lehetőséget biztosítanak a közelebbi kapcsolatra. (A megváltozott önmagamat keresem. Z-generáció.) 7. Meghallgatok, és meghallok érzéseket és érzelmeket. 8. Elismerem az érzések jogosságát, és hitelesítem azokat. Feri örül – fürdőkád. Kegyetlenné válik, aki az együttérzést nem ismeri. 9. Nevet adunk az érzésnek. Az érzés megnevezése segítő kapcsolatban.…

A büntető készenlét-séma 10. - Az érzelmi intelligencia fejlesztése.

10. Határok kijelölése. 11. Célok meghatározása. Feri papi tanulmányai, és céljai a szemináriumból elbocsájtás után. Kassai diáklányok Auschwitzban – Cél vagy vágy? Lufi a tengerimalac. 12. Lehetséges megoldások kidolgozása. 13. Megoldási javaslatok értékelése. Az első kérdés: Igazságos-e? Méltányos-e?

A büntető készenlét-séma 12. - Az érzelmi intelligencia fejlesztése.

A büntető készenlét-séma 12. - Az érzelmi intelligencia fejlesztése. 13. Megoldási javaslatok értékelése. 1. Igazságos-e? Méltányos-e? 2. Működik? Hatékony? Életélvezők vs. kényszerteljesítők. Cél vs. folyamat. 3. Biztonságos-e? 4. Hogyan fogom magam érezni utána? (A kísértés.) 5. Mások hogyan fogják érezni magukat? 14. A helyes megoldás kiválasztása. 1. Könnyebb az érzésekkel bánni, mint az érzésekre adott válaszokkal. 2. Engedélyt adunk a próbálkozásra. 3. Bízok abban, hogy a hibáimból tanulni fogok. 4. Konkrét terv kidolgozása.

A büntető készenlét-séma 13. - Az érzelmi intelligencia fejlesztése.

14. Helyes megoldás kiválasztása. 14/c. Konkrét terv kidolgozása. Esemény, hatás, válasz. Egy terv kidolgozásának lépései. Megvertek az iskolában – éjjeli karateedzések. Imre Géza párbajtőröző elveszti az olimpiát. – Feldolgozás 28 lépésben. 14/d. A megoldást javítgatom. Az apa szerepe a családban. 15. Kudarcaink is lesznek, a folyamat a lényeg.